Dagens ridpass


Sunnie:
Hon fick gå i gräshagen idag.
Efter framskrittningen arbetade jag henne lite i skritten, skänkelvikningar, volter och halter. Sen började vi trava.

I traven var hon väldigt seg till en början så jag satte upp ett bra tempo och tänkte hela tiden "fram, fram, fram" och efter ett tag var hon framme för skänkeln och avslappnad i överlinjen. Då la jag någon volt då och då där jag samlade henne och när jag red ur volten så ökade jag traven och det lyssnade hon bra på. 
Sen red jag henne på en åttvolt, först rättställd, sen ställd utåt på båda volterna och efter det var hon riktigt mjuk och fin och eftergiven. Jag hade önskat ett lite bättre stöd på bettet bara men annars var hon superfin ! Med den traven hade jag kunnat startat henne i dressyr på studs !

I galoppen gjorde vi nästan samma sak som sist, galopperade fram något varv innan vi började leka lite med byten. Idag tog traven mycket på henne så hennes galopp var lite matt. Men hon gjorde vad jag bad henne om och hon samlade sig ganska fint några gånger.


En lyckad ridtur som resulterade i en trött häst.

När vi kom tillbaka till stallet tog jag av henne all utrustning, borstade av henne, satte på henne ett täcke och skrittade av henne för hand en stund till.

Vi stannade på en åker och betade lite och jag fick några fina bilder:



























Världens finaste häst, min Sunnie Girl ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0