Dagens ridpass


Hiawhata:
Jag vet inte vad som tog åt honom idag, han hade nog vaknat på fel sida.
Han gick in i buskar och under låga träd för att försöka få av mig från ryggen och nästa stund så flög han ut på en åker utan att lyssna på varken skänklar eller tyglar.
Jag vann tillslut ändå och fick honom tom att stå still i några minuter utan att ta ett enda steg framåt, bakåt eller åt sidan. Den sista traven var också helt ok.



Sunnie:
Sunnie å andra sidan var riktigt fin idag. Vi red samma skogsrunda som med Hiawhata och vi övade en hel del på halter i skritten och övergångar mellan skritt och trav. Nu går hon, till skillnad från innan, kvar i formen i övergångarna och för det mesta i tempoväxklingarna också. Det är min bekräftning på att vi är påväg åt rätt håll i utvecklingen !
I galoppen så galopperade vi på ett rakt spår och så ställde jag henne åt båda hållen i båda galopperna.
Sen skrittade vi av en lång stund.




Nu ska jag putsa tränset och martingalen riktigt noga och sen ska jag slappa en stund innan Tompa kommer.
Ikväll vet jag inte vart vi håller hus.



Kommentarer
Postat av: Yohanna

Fin blogg!!

2011-04-15 @ 14:46:22
URL: http://yyohannaandersson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha, bushäst! Det var ju tur att den ena vet hur man ska beté sig ;)

2011-04-15 @ 18:34:43
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Fina hästar! Gillar den svarta :()

2011-04-16 @ 21:16:40
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0