Kaisa


Kaisa skötte sig bra idag.

Vi började med att lukta på den farliga traktorn när jag stog bredvid henne på marken och det gick bra. Sen fortsatte vi när jag satt på och då var det läskigare. Hon vågade gå fram och lukta på traktorn men det tog tid att komma fram till den och hon backade ifrån den hela tiden.

Då gjorde jag som så att så fort hon backade sa jag till henne med spöet bakom skänkeln och så fort hon gick fram berömde jag. Smart som den hästen är så kom hon snart på att det inte var någon bra idé att backa. Då var hon lättare att samarbeta med och på slutet kunde hon gå fram till traktorn, lukta på den och sedan lugnt gå därifrån. Hon kunde tom skritta förbi så nära traktorn att jag nästan slog i foten i den.
Stort framsteg !


När vi var klara vid traktorn så fortsatte vi arbetet i skogen. Vi tränade vidare på skänkelvikning och idag gick det över förväntan ! För vänster skänkel (alltså åt höger) gjorde hon ganska fina rörelser sidvärts. Åt vänster har hon lite svårare för sig men det är bara att träna. Hon har kommit jättelångt på bara 2 ridpass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0