Titius


Idag longerade jag Titius på lina, med sadel såklart.
Och idag var han riktigt duktig ! Han lyssnade bra på mina kommandon och på slutet så började han tom söka sig neråt och höjde ryggen lite. Det är ett stort framsteg !

Det är därför jag gillar att jobba med unghästar, framstegen är så tydliga och man märker verkligen att de kommer framåt i utvecklingen.

Sen fortsatte vi med spöträningen och jag kan ta spöet närmare och närmare öronen för varje gång. Idag kunde jag dessutom ta på hans öron utan att han ens spände sig. Bandet blir allt tjockare mellan oss :)

Som sista övning stog jag på en pall bredvid honom och la tyngd i stigbygeln. Det var inga problem så nu är det bara jag som ska ha modet att hänga på honom helt och tillslut sitta på honom. Det kommer bli tufft då han kan vara explosiv, men det ska gå ! :)




Titius.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0