McDuff


När skogsarbetet är över så ska jag sätta igång Duff. 

Innan jag börjar jobba med honom ska han friseras och så ska jag ta kort på hur han ser ut i kroppen. Han är tunn (hur han nu kan vara det så mycket hö han får !) och muskelfattig men det ska vi ändra på !

En sak som däremot inte går att ändra på är att han är överbygd bak och det är inte så ovanligt bland travhästar. De travar ju oftast med mer vikt på frambenen och "sprätter" med bakbenen. 
Detta kan göra det tufft för honom att någon dag kunna samla sig och om jag inte jobbar honom på rätt sätt så kan det leda till förslitningsskador. 


Men jag ska göra mitt bästa och jag hoppas att han samarbetar med mig.
Bara han får lite mer förtroende för mig och förstår att det inte är farligt att jag sitter på hans rygg så blir det nog inga problem. Han är en lättlärd liten häst :)




Duffilicious !




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Han är så vacker lillkillen :) hahaha

2011-04-03 @ 13:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0