Regeln om utrustning frusen

För er som har missat det så har Svenska RidsportsFörbundet frusit regeln om storleken på loggor på tävlingsutrustningen till år 2014.
De har äntligen insett att de inte gjorde på ett bra sätt när de ville införa den nya regeln.
Många ryttare har visat sitt missnöje med namninsamlingar, facebookgrupper och tusentals mail och telefonsamtal till ansvariga på SRF. 


Jag kan inte förklara hur glad jag är att SRF har bestämt sig för att göra det rätta ! Och för en gångs skull så fick vi våran röst hörd.


Tyvärr så är ju regeln bara frusen och inte borttagen. Det betyder att de ska fortsätta diskutera regeln och det finns en viss risk att den kommer införas till år 2014. Därför så kan vi inte slappna av helt utan vi måste fortsätta jobba för att regeln aldrig ska införas. 


Följ händelseförloppet på Facebook HÄR där en tjej bla har blivit intervjuad till tidningar och förhoppningsvis kommer kunna ta upp det här i tv.





Jag har 2 år på mig att tävla i mina schabrak, vi måste kämpa för att tidsgränsen tas bort helt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0