Sträckning

Första dagen på veckan är alltid lika seg, kan man inte bara skippa den helt och hållet ?


Hovslagaren var ute idag och skodde Sunnie. Jag övervägde att plocka av henne skorna över vintern med tanke på hur lite hon har blivit riden de senaste 2 vintrarna. Men skorna åkte på igen, dock med snösulor. 


Vi upptäckte också att Sunnie är svullen och varm på vänster bak. Det rör sig antagligen om en sträckning, förhoppningsvis inget farligt, men det är ju aldrig kul att se sin häst skadad. Jag kan dock inte se om hon är halt eftersom det är bäcksvart ute.. 


Jag masserade, på hovslagarens råd, in något linimentliknande och låter henne vila helt ifall det skulle visa sig vara något allvarligt. Hon får gå ut i hagen som vanligt och imorgon när jag släpper ut dem så hoppas jag att svullnaden har gått ner en aning.



Hur gör ni när eran häst är svullen ? Kyler/värmer ni ? Lindar ni eller låter den vara utan ? Skrittar eller låter den vila ?



Jag tycker att det är intressant att se vad andra har för syn på skador osv :) 







Kommentarer
Postat av: Ellinor

2011-12-13 @ 17:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0