Bilskrälle !


Min morgon började inte så bra som ni hör.

Jag sov i Vara inatt och nu på morgonen när jag skulle åka hem till Jonslund i min nya lilla bil så startade den inte. Då är det batteriet som har laddat ur och där står jag utan startkablar !
Det var bara att ringa ner min första hjälte, Tompa, (som för övrigt hade bråttom till skolan) från lägenheten  och be honom kolla på bilen. När han också konstaterat att det var batteriet som laddat ur och inte heller hade några startkablar så fick jag ringa till min andra räddare i nöden, morfar !
Han kom med startkablar så att jag kunde åka hem. Mamma fick också vara en hjälte idag och morgonfodra i stallet innan hon åkte till jobbet eftersom jag inte visste när jag skulle komma hem. 
Dessutom drar det lilla bilskrället olja så nu får den stå still tills pappa har tid att laga den.


Det var den morgonen det. Nu ska jag äta frukost och ladda om innan jag går ut i stallet och mockar. Ridningen tar jag lite senare när det förhoppningsvis har blivit lite varmare.
Resten av dagens planer är :

- plugga
- städa
- elda i spisen (10 grader i huset är kallt !)
- skriva inlägg och svara på kommentarer




Precis ett sånt här åbäke har jag fått.



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tråkigt att det ska krångla med bilen så fort, inte ballt. Hoppas att allt löser sig:)

2011-02-22 @ 10:32:06
Postat av: Carolin

Jag har också problem men min bil, laddar ur så fort de är kallare än -10 grader ute.....



Dumma bilar!

2011-02-22 @ 22:52:34
URL: http://kuskochryttare.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0