Dag 22 – Det här upprör mig


Något som gör mig upprörd är bortskämda människor.

I ridsporten finns det tyvärr gott om såna. Det kanske beror på att ridporten har blivit en sån snobbsport de senaste åren ?

Jag tror inte jag ska skriva så mycket mer då det bara kommer sluta i en anklagande text. Men ni förstår vad jag menar va ?

Människor som bara är i stallet för att rida, föräldrarna sköter resten.
Människor som blir sura för en andra plats.
Människor som får allt de pekar på och aldrig har betalat något själv.
Människor som sätter sig själva högre än andra.

Och från grunden ligger ju allt hos föräldrarna eftersom det är föräldrarna som går med på att göra skitjobbet. De kanske tycker att det är roligt att göra arbetet men vad de inte tänker på är att barnen då inte behöver göra någonting.
Lär era barn att ta eget ansvar, annars kommer de få det väldigt jobbigt i framtiden.


Sånt blir jag totalt galen på !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0