McDuff


Som jag skrev förut så ser Duffs framtid annorlunda ut än vad vi planerat från början.

Jag och Daniel köpte honom tillsammans och planerna var egentligen att rida in honom och sälja honom fram mot våren/sommaren. Om han var redo för det då såklart.


Nu ser planerna ut såhär istället:
Jag ska köpa loss Duff från Daniel så att jag blir enda ägare på honom och så ska jag ha kvar honom som sällskapshäst. Nu när Matilda flyttar Frank så måste jag ju ha sällskap till Sunnie och Duff är den perfekta hästen för det.

Han ska vara helt ridbar så småningom, så att man kan rida ut på honom och Sunnie. Och skulle jag ha mycket att göra en vecka så att jag inte hinner rida Duff så gör det inte honom så mycket om han får vila. Det har han ju bevisat nu i vinter.


Jag är riktigt nöjd med det här beslutet ! Även om Duff kan vara lite nervös och explosiv i ridningen ibland så tror jag att han, med rätt hjälp, kan vända de egenskaperna till sin fördel och bli en fin ridhäst.

Så nu står jag snart som ägare på 2 hästar. 2 hästar som jag ska klara att betala alldeles själv. 
Jag behöver verkligen hitta ett jobb !


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0