Ridhus


De senaste 3 åren har jag vart bortskämd med ridhus (förutom på somrarna). Och vem vill inte ha det när det är stenhårt i backen eller spöregnar ?

De andra åren har jag haft igång Sunnie hela vintern, med 3 lite lugnare veckor på jullovet. Och det märks att hon inte har vilat såhär länge i sträck sen hon blev inriden. Hon är grinig hela tiden och blir alldeles stissig för ingenting.

Denna vintern har hon vilat i nästan 3 månader, med undantag för några dagar då det har gått att rida.
Nu när jag ska sätta igång henne så kommer vi få börja om lite från början och det kommer ta sin tid. Vi ska gå tillbaka och träna grunderna och förhoppningsvis ska slutresultatet bli en trevligare och stadigare häst som är lätt att kommunicera med. Och vad jag ser fram emot det, jag vill börja med en gång ! :)


Tänk vad mycket ett ridhus kan hjälpa till med. Folk som har tillgång till ridhus har ett rejält försprång när tävlingarna drar igång.
Nu behöver jag ju inte oroa mig för att inte vara igång ordentligt till en tävling då vi tyvärr kanske inte ska tävla alls i år..




Sunnie och jag för 2 år sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0