Tävlingsplatser


Nästa tävlingsplats är:

Lidköpings Ridklubb.




I Lidköping har jag tävlat en gång, utomhus på gräs, och det var också en ridklubb som var rolig att tävla på.


- Det ligger bra till, precis i utkanten av Lidköping centrum och det är inga konstigheter med att hitta dit.

- Parkeringen ligger precis bredvid framhoppningen och det var inte alls långt till tävlingsbanan. Lite liten och trång parkering dock men när jag tävlade så var det inte så många ekipage anmälda så jag led inte utav det.

- De hade framridning och framhoppning på samma grusbana och det är väl inte det mest optimala, även om grusbanan är ganska stor. Jag vill kunna rida fram i lugn och ro utan att behöva känna mig i vägen för de som hoppar fram. Men det var bra underlag.
Gräsbanan var stor och inte så halkig, trots att det regnat några dagar innan.

- Jag var inte inne i deras ridhus och besökte inte deras caféteria så har ingen åsikt om dem.

- De hade bra ljud i högtalarna så man kunde höra hur långt de har kommit på banan även om du stog på parkeringen. Ett jättestort plus då det finns så många tävlingsplatser där man inte hör något alls.

- En trevlig klubb att tävla på och Sunnie hoppade bra här också :)






På framhoppningen/framridningen.



Väntar på att få komma in på banan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0