Tävlingsplatser


Nästa tävlingsplats är:

Lilla Edets Ridklubb.





Här har jag tävlat hoppning med Sunnie en gång men har vart med som hästskötare fler gånger.


- Bra klubb och bra läge.

- De har en stor och bra parkering som ligger bredvid grusbanan men är det stora tävlingar och parkeringen blir full får du stå en bit ifrån klubben. Där har du ingen koll alls på din häst.

- Tävlingarna hålls oftast i deras stora härliga padock. Det är bra underlag och jag bara älskar den !

- De har 2 (?) ridhus och det ena är jättelitet och mörkt. Det andra är stort och ljust men underlaget är lite tungt.

- Framhoppningen hålls i deras mindre padock. Där är det bra underlag men den kunde legat lite närmare tävlingsbanan.

- Bra utbud i caféterian.

- Röriga och otrevliga funktionärer ! Jag skulle hämta startlistor så jag kunde se när jag skulle starta men det fanns inga. När jag frågade i sekretariatet hade de ingen aning om hur startlistorna såg ut och de var jätteotrevliga. STORT minus !

- Sunnie hoppade superbra här och vi hade en bra känsla men det var också den här dagen hon började vara så stissig och nervös och sen har det aldrig försvunnit. (självklart inte klubbens fel !)




Kollar banan.



Framhoppningen.


Jag hade dåligt med bilder från den här tävlingen. Vill ni se film från 1m kan ni kolla HÄR !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0