Tävlingsplatser


Nästa tävlingsplats är:

Nordhallands Ridklubb.




Jag har vart och tävlat på Nordhallands ridklubb en gång och jag tyckte att det var en mysig tävlingsplats.


- De ligger lite dumt till då du den sista biten måste köra på pyttesmå vägar med många fartgupp för att komma in till ridklubben. Vi hade tur som inte mötte någon bil ! Men annars är läget väldigt mysigt.

- De har en stor och fin utebana med bra underlag och trots att det var stekhett och sol ute så var inte banan dammig. Framhoppningen däremot var liten och trång med tungt och gropigt underlag.

- Var inte inne i deras ridhus och besökte inte deras caféteria så har ingen åsikt om dem.

- De första transporterna som kom fick parkera nära banan men vi som kom lite senare fick parkera bakom anläggningen och hade då en bit till banan. Vi hörde inget av vad speakern sa därborta så vi hade svårt att bedöma hur lång tid vi hade på oss att göra iordning hästen.

- Ett STORT plus var att de ställde ut vattentunnor lite varstans så du kunde gå och dricka med hästarna. Bra tänkt !

- Sunnie hoppade fint där och hon gillade tävlingsplatsen, då blir det automatiskt lite så att jag också gör det.


En bra ridklubb som jag skulle kunna tänka mig att tävla på igen. Det finns ju, som ni förstår av min text, en del saker som de skulle behöva justera för att bli ännu bättre. Men överlag en trevlig tävlingsplats !




Paus på framhoppningen.



Efter första klassen. Här ser ni också vattentunnan i bakgrunden.



Väntar på att få komma in på banan.



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det får nog bli den röda! :) finare med lite färg till våren..



Snygga bilder! :)

2011-02-04 @ 13:42:54
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Gillar att du skriver om olika klubbar och deras tävlingar stort plus :)

2011-02-04 @ 14:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0