Starkt band


Igår så pysslade jag om Sunnie riktigt mycket när hon kom in från hagen.
Ryktade, kliade, masserade, pussade mm. Hon tyckte det var jättemysigt till en början men på slutet så tröttnade hon lite.

Då kom jag och tänka på hur dålig kontakt jag haft med Sunnie det sista. Nu när det inte går att rida så blir det ju mest in och ut från hagen och kolla så hon är hel. Ibland borstar jag av henne.

Men även nu i höstas så var det mest: borsta, rida, borsta av, släppa ut i hagen. Och det är ju inte roligt för varken mig eller Sunnie.

Jag tror att man behöver ha ett bra band mellan häst och ryttare för att båda ska känna sig trygga med varandra och må bra. Det är klart att man kan sitta upp på vilken häst som helst och få allt att funka men det är inte riktigt samma sak.

Har du ett starkt band med en häst så räcker det att du tänker galopp och så fattar hästen galopp. Du kan sitta och rida den med små, små vikthjälper och den går dit du vill. Den är aldrig osäker när den är runt dig.

Ett sånt band har jag till Sunnie. Tyvärr så har vi tappat det lite under det sista året.
Men nu när jag ska sätta igång henne ska jag göra ALLT för att få tillbaka det. Inte bara i ridningen utan på marken också.
Och jag längtar ♥



Min älskade Sunnie Girl ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0