God morgon !


Gårkvällen/natten spenderades i ett garage där vi mekade med en epatraktor som helst ska vara klar den här helgen. En massa trevliga människor och många härliga skratt när alla började bli trötta och flummiga. Fulla vuxna var det som oftast var orsaken till skratten ;)

Idag blev det en sovmorgon till 11 och nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning för kalas hos morfar som fyllde år igår. 


Efter kalaset åker vi ut till stallet. Är det inte för mycket blinningar ute ska Sunnie ridas och så ska hon självklart få sitt krafftfoder. Hur och vart hon ska ridas har jag inte riktigt funderat ut än. 

Igår red jag henne i skogen. Hon var väldigt okoncentrerad och bet sig fast lite i bettet delar av passet. I slutet lät jag henne bara rulla på i galopp på en grusväg så att hon skulle bli av med lite överskottsenergi och när vi travade av var hon lugnare och mer sammarbetsvillig.


När stallet och ridningen är avklarad ska vi återvända till garaget och epan. 

Ungefär så ser min dag ut, skönt att bara ta det lugnt för en gångs skull :)




Imorgon blir det nog hoppning i paddocken :)




Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Snyggt!

2011-07-16 @ 19:13:42
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0