Måndagar är inte roliga


Jag ska bege mig ut i stallet och helst hade jag nog ridit Sunnie i paddocken. Dels för att det brukar vara minst blinningar där och dels för att hon skulle behöva ridas mellan staket och verkligen trimmas. 

Men det är inte lika roligt när inte Tompa är med och allt blir mycket krångligare då också. River vi får jag sitta av och lägga upp bommen och man blir lite avbruten i ridningen då tycker jag. 

Vad bortskämd jag har blivit med min stallpojke, förut var jag alltid själv i stallet och fick minsann hoppa av för att lägga upp bommarna ;)


Jag har fortfarande en liten stund på mig att bestämma hur jag gör. Efter ridningen kommer Tompa hem och då ska vi åka in till Vara för att meka med den där stackars epan igen. Den blev färdig igår men nu läcker det ur en av anslutningarna till kylet och det måste ju självklart fixas. Se vad jag kan ;)

Det är roligt när man kan intressera sig för varandras hobbys och intressen i ett förhållande tycker jag !


Nej, nu har jag nästan lite bråttom. Jag hoppas ni har det skönt i sommarvädret !




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0