Ultra Shield flugspray


I början på sommaren köpte jag flugsprayen Ultra Shield. 
Jag har bara hört gott om den flugsprayen och då vi har så extremt mycket blinningar hemma hos oss så tänkte jag att den var värd att testa.




Man ska spruta eller stryka på sprayen i 2-3 dagar och borsta efter varje applicering för bästa resultat. Sen ska den hålla i upp till 14 dagar med undantag om det regnar eller om hästen svettas mycket.


Jag gjorde som det stog på bruksanvisningen, jag till och med sprayade hästarna i 4 dagar. Då sprutade jag på Ultra Shield innan ridningen och trots detta så märkte jag ingen skillnad. 
Vi hade lika mycket blinningar och flugor runt oss och de satte sig och bet Sunnie precis som om hon inte hade någon spray på sig alls. 


Lite besviken är jag då denna sprayen skulle vara så bra. Men jag har några funderingar på att den kanske inte hjälper bara för att vi har så extremt mycket blinningar i Jonslund. Hur som helst så funkar den tyvärr inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0