Dagens ridning


Dagens ridning gick hyffsat.
Dock så blåste det storm ute så Sunnie var spänd till och från, men hon höll sig på backen nästan hela tiden och var mycket lugnare än vad jag trodde att hon skulle vara. 

Eftersom hon var spänd så hade jag inte så stora krav på henne idag. Vi red lite skänkelvikning och några tempoväxlingar så var det bra sen. Vi travade en liten bit och då gick hon väldigt fint, hon hade ett bra stöd på bettet och ett bra påskjut bakifrån.
När jag skulle få henne att sakta av gick det inte lika bra, det fanns verkligen ingen broms på henne ! Hon bara krullade ihop sig och tuffade på. Jag tog tag i henne ordentligt en gång och då blev hon så paff att hon fick ena bakbenet i diket och höll på att gå omkull. Mindre lyckat kanske. 

Men jag är sån, jag säger hellre till i hästen ordentligt EN gång, framåt eller bakåt vad som nu behövs, istället för att behöva sitta och gnaga hela tiden utan att det händer något. 

Vi tog en kort kort galopp också, jag kunde inte låta bli, och Sunnie tyckte det var så roligt ! De första galoppsprången bara bockade hon innan hon gick fram, det är underbart att hon är så pigg och fräsch. Och samma visa i galoppen, ingen broms alls. Mitt lilla busfrö ! :)




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0