Dagens ridning


Idag red jag Sunnie på ett nytt träns jag satt ihop, ett med remontnosgrimma och ett vanligt tvådelat tränsbett och det verkade hon gilla mycket. Hon gick i en stadig form och tog bättre stöd på bettet så från och med nu ska jag variera med det tränset !

Vi red i ca 45 minuter och idag fick Sunnie bra miljöträning. Vi mötte gräsklippare, bilar, dieselbilar (de låter oftast mer), gick förbi en traktor som var igång och skrittade i samhället.
Och jag får säga att Sunnie skötte sig ganska bra. När dieselbilen körde förbi låtsades hon bli jätterädd och kastade sig men annars höll hon sig lugn. Mer miljöträning vill jag ha, det behöver hon ! :)

Idag travade vi en bit också, det är ju dags att börja med det nu. Vi tog även en kort galopp och vad hon tyckte det var roligt ! Hon bytte galopp hit och dit och visste knappt vart hon skulle ta vägen, min lilla sötnos ♥
Imorgon fortsätter vi att trava en liten bit av passet, hon ska dock inte galopperas än egentligen så imorgon blir det ingen galopp.


Nu ska vi in till Vara för att träffa Tompas kusiner.




Sunnie Girl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0