Onsdag


Idag är jag lycklig nog att få ha Tompa hemma hos mig hela dagen !
Nu på förmiddagen ska vi kolla på Scrubs och bara ta det lugnt. I eftermiddag ska vi gå ut och gå med Stina, städa huset, rida och fixa stallet.

Just nu går hästarna ute. De verkar trivas ganska bra även om deras hage är betydligt mindre sen vi delade av den. En negativ sak är att de har en mindre yta att gå på nu så den lilla hagen blir lerig och upptrampad. Usch..


Just det ja, gårdagens ridning gick väldigt bra ! Vi skrittade i ca 50 minuter och arbetade kanske 30 minuter av den tiden.
Jag varierade arbetet med skänkelvikningar, tempoväxlingar, halter och ryggningar. Resultatet blev en väldigt trevlig häst som hade bakbenen under sig och ett bra stöd på bettet. När jag skrittade av på långa tyglar hade hon en väldigt fin skritt där hon skrittade genom hela kroppen och var avslappnad. 

Sen när jag ska börja trava och galoppera Sunnie så ska jag också försöka skritta fram henne länge. Efter en lång framskrittning så är hon som en helt annan häst !




Sunnie Girl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0