Gårdagens ridpass


Sunnie red jag in till Essunga och vände igår.

Hon var spänd och stark till en början då vi red på ett, för henne, relativt nytt ställe. Det var mycket och titta på och hon gick i en hög form med sänkt rygg.

Jag lät henne då galoppera av lite av överskottsenergin innan jag satte någon större press på henne. När hon var ordentligt uppvärmd samlade jag upp henne i galoppen och började arbetet där.
Vi red lite skänkelvikningar i galopp med bara något enstaka byte här och där för att hon inte skulle spänna till mer. Mycket övergångar och tempoväxlingar så att hon hela tiden fokuserar på mig och inte allt annat. 

Efter ett tag lossade hon helt. Hon kom fram med nosen, upp med ryggen och hade ett bra påskjut. Då gick vi över till trav. Vi red några skänkelvikningar och gjorde några övergångar innan jag travade av henne.

Ett bra avslut på ridturen och jag är nöjd över hur jag redde ut det hela. Jag har blivit mycket bättre på att plocka fram det bästa utav henne, även när det från början av ett ridpass känns omöjligt :)




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0