Jagad av en älg


Ja, som rubriken lyder så blev jag och Sunnie jagad av en älg under dagens ridtur. 

Under galopparbetet så gick det 3 älgar på en åker bredvid grusvägen vi red på. Jag tänkte inte mer på det eftersom älgar oftast är skygga av sig så jag red vidare. 

En liten stund senare sneglar jag snett åt sidan och ser att den ena älgen har börjat springa mot mig och Sunnie. Då fick jag lite smått panik och bad Sunnie öka galoppen och det gjorde hon kvickt när hon kände att jag var rädd för något. Själv hade hon inte fattat vad som var farligt än. 
Efter en bit saktade älgen av och när vi kom fram till ett hus gjorde vi det också. Först då såg jag att det var en älghona med sina 2 kalvar som vi stött på, det kunde slutat riktigt illa. 


Annars gick ridpasset bra, jag red igenom henne med graman till hjälp och hon var fin. 
Imorgon får hon gå lite lugnare, mest skritt, inför tävlingen på lördag.
Denna helgen ska vi rida omhoppning ! :)




Världens bästa ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0