Tävlingssnack


Taggad till tusen inför tävlingen på söndag ! Då ska vi till Mariestad, en trevlig klubb. Sist jag var där och tävlade så hade jag glömt min hjälm hemma så jag fick låna en från ridklubben. Ingen repris detta året hoppas jag ;)

Sunnie har aldrig vart där innan så det kommer vara mycket att titta på. Jag ska ta ut henne lite extra tidigt så att hon får se sig omkring och bekanta sig med den nya omgivningen. Bara hon får titta i lugn och ro så är det inga problem sen. 


Det kommer bli svårt att få en lika bra känsla som vi hade i Falköping, känslan jag hade då var GRYM ! Men jag ska försöka och Sunnie kommer förhoppningsvis göra sitt bästa för att hjälpa till. 

Och denna gången vill jag verkligen få rida omhoppning. Vi var så nära förra gången, vi snubblade verkligen på mållinjen ! Jag vet att jag och Sunnie kan och att vi skulle kunna ge bra konkurens i en omhoppning och jag vill så gärna visa det. Jag ska ge allt jag har och lite till ! 


Jag tror att jag har matchat henne ganska bra inför tävlingen, trots mörkret om kvällarna.
Igår fick hon gå ett varv i trav i skogen och så red jag galopparbetet på en stubbåker där vi faktiskt såg rätt bra trots mörkret. Hon blev lite trött, trots att underlaget inte var tungt, men hon är ju van vid att gå på grusväg eller skogsväg så det är klart det blir skillnad. 

Idag fick hon gå med graman och vi red travarbetet i skogen igen. Galopparbetet fick bli på grusvägen istället för stubbåkern, jag vill ju inte att hon ska ha träningsvärk på söndag. Hon var rätt så fin, lite tung i handen men samarbetsvillig.

Imorgon ska hon få gå en lugn runda ute, kanske att vi rider förbi padocken och tar några låga språng på ett räcke. Annars ska jag ska bara känna hur hon känns så det kommer bli mest skritt med sidvärtsrörelser och öppnor/slutor. Det som inte sitter dagen innan tävling är ändå för sent att ändra på så då är det ingen idé att stressa upp sig för saker som inte sitter. 


Ni ska få vår tävlingsoutfit, sen ska jag läsa några sista bloggar och till sist sova. Jag ska få ordentligt med sömn denna helgen så jag är utvilad på söndag.

Ni hejjar väl på oss ? ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0