Film från tävling


90 cm:



En hyffsat bra runda där både jag och Sunnie hade fokus framåt hela banan. Jag fick ta tillbaka henne lite kraftigt till 5:an då vi låg helt knas.
Mellan 6:an och 7:an räknade jag till 4 galoppsprång när jag gick banan men som jag vet sedan innan så är jag inte jättebra på matte, så självklart var det fel. 5 galoppsprång lite tillbaka skulle det ju vara.
Duktig häst som hoppar i alla fall !


1m:



Också en bra runda, förutom att Sunnie trasslade in benen i korsgalopp till 1:an så att vi inte fick någon rytm alls vilket ledde till att jag inte såg något avstånd. 
Lite grövre miss här än i första klassen, jag låter henne bara rulla på mellan 6:an och 7:an istället för att ta tillbaka henne lite. Så vi kommer helt fel och snäll häst som jag har så försöker hon hoppa ändå = vi landade mer eller mindre mitt i hindret. Andra gången vi red an denna linjen så fick jag äntligen in att jag skulle hålla lite i henne och då gick det jättebra !


Framhoppning och framridning gick bra, hon hade en go power i sig hela dagen som jag lyckades ta tillvara lite på. Tyvärr så hoppade hon inte lika väl som hon gör hemma eftersom hon blir lite spänd på tävling men vilken underbar häst jag har ! :)


Nu på söndag gäller det igen och då SKA vi rida minst en omhoppning ! ;)

Nu ska jag sätta på en film som jag och Tompa kan somna till.
God natt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0