Dagens ridpass


Dagens ridpass gick inte alls bra.

Sunnie var som vanligt spänd från början, och i vanliga fall så brukar det gå över efter en stunds ridning. Men inte idag. 
Hon spände sig och tittade på allt och jag fick liksom inte kontakt med henne. Hon blev lite hängande i handen och ville inte sätta under sig riktigt. 
Det kan bero på att jag red med en vanlig nosgrimma med snokrem och ett bett med kopparrullar, vilket jag inte har gjort på ett tag, men den kombinationen är hon alltid finast på annars..


Galoppen var det som gick bäst. Även om hon inte gick alls så bra som hon brukar så får jag se ljuspunkterna av ridpasset och idag var det galoppen. 


Imorgon ska hon få gå ett kravlöst ridpass och bara ha roligt. Kanske hoppa över någon stock och inte bry sig alls om formen. 
På lördag eller söndag så taggar vi om igen och kan förhoppningsvis gå bort till paddocken och rida markarbete över bommar.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen, ja ni vet nog vid det här laget: kolla på film med Tompa :)

God natt !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0