Städad sadelkammare

Söndag idag och ni vet väl vad jag tycker om söndagar vid det här laget. Love !


Hela förmiddagen låg jag och Tompa bara i sängen och sov och kollade på One Tree Hill.
Runt 14 gick vi ut i stallet och jag började mocka Sunnies box. Då kom Tompa på att han kunde elda alla tomma Hippo- och betforpåsar som låg och drällde i sadelkammaren. 

Jag tyckte att han kunde elda alla gamla trasiga täcken och bräder som blivit kvar i sadelkammaren också. Så började jag och våran granne Emelie sopa där inne och det slutade med att vi röjde i hela sadelkammaren.


Det är nog lite mer än ett år sen jag lovade er bilder på sadelkammaren. Jag är snabbast i stan, jag vet ;)
Här kommer dem i alla fall:



I det vita skåpet man skymtar till höger ligger täcken och i stort sett alla smågrejer man kan tänkas behöva i ett stall, såsom grimskaft, reflexer, stigläder, en låda för verktyg osv.
I hörnet ligger schabrak som ska tvättas.
Sen ser ni också 2 utav sadlarna och tränsen, som för tillfället hänger på varandra. Fler tränshängare ska sättas upp.



Den bruna lilla byrån fick jag av Emelie idag och i den finns det:



Lindor.



Här ser ni Duffs sadel och träns och en trave hinkar.
I hörnet står en stor flyttbar soptunna, hur bra som helst !
Hållare för spö sitter ovanför på väggen och Sunnies transportskydd i påsen.
Glasskåpet fick jag också av Emelie idag och i den finns:



Hjälmar, putssaker, pälsglans, flugspray, helosan, broddar, bomull, gummisnoddar mm. 



I det sista hörnet står lådor med schabrak och ovanför en hylla med svampar, senskydd och lite smått och gott.
I tunnorna finns Hippo Bas Basic och betfor. 



Från vänster: Duffs sadel, Sunnies sadel, min gamla dressyrsadel som jag red med på ponny. 


Jag blev supernöjd med reultatet, synd bara att jag glömde ta förebilder. Fast det kanske var tur i och för sig, det såg verkligen hemskt ut innan. Fråga Emelie, hon vet ;)

Tyvärr så är den inte färdigmålad än, förhoppningsvis kan jag få gjort det i sommar. 


Nu har ni äntligen fått se min sadelkammare ! Vad tycker ni om den ? :)




Kommentarer
Postat av: Elin- Northern Showhorses

Ser ut att vara en riktigt mysig sadelkammare du har :D

2012-04-23 @ 14:53:56
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0