This is how I do

Nej, nu är det dags att ruska igång bloggen igen !

De senaste dagarna har vart fullt av stall, hästar, jobb, arbetsintervjuer och däremellan har jag tryckt in lite ensamtid med min pojkvän (som jag knappt träffat det sista) och vänner. 
Det märks på mig att det inte vart mycket dötid det sista, jag är slö och trött och har så fruktansvärt ont i jumskeln. 
Så ligger det till !

Jag red Sunnie ett pass på grusvägen imorse och gosh vad fin hon var emellanåt ! I traven ville hon inte riktigt gå fram så vi jobbade mycket med övergångar och tempoväxlingar för att väcka upp henne ordentligt. Det var en bra grund inför galopparbetet för där var hon underbar idag ! 
Jag kunde rida med lätta hjälper och kunde nästintill bara tänka byte eller avbrott så gjorde hon det. Jag red också några öppnor för att komma åt det där innerbak som gärna vill fuska lite.

Och under avtravningen var hon så avslappnad och fin så att öronen blev lite sådär lealösa ni vet ? Det var länge sen hon kunde slappna av ordentligt så det kändes riktigt bra.


Idag bestämde jag mig för att tävla för Trollhättans Sportryttare i år igen och skickade iväg ett mail till dem. Det är ju snart tävlingsdags ! Om 2 veckor exakt idag så åker vi på en Pay and Jump i Alingsås och om en månad är våran första lokala start i Skara. Jag är taggad till tusen ! :)


Nu ska jag ta lite tid för mig själv innan jag åker mot jobbet kl. 14. 
Njut av vädret idag, imorgon ska det regna igen..




Underbara häst ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0