Sunnies come back !

I helgen är det tävlingar i Lilla Edet och tanken från början var att jag och Sunnie skulle startat idag. Men det blev ju lite ändrade planer när vi tog bort inkarna på henne och nu kommer det ta ett tag innan vi är igång igen.


Jag kommer vara supernoga med att såret under magen läker ihop ordentligt innan jag rider med sadel. Det är ingen vits med att skynda, då finns risken att ärret går upp och så kommer det ta ännu längre tid att läka ihop. Nej, det får ta den tiden det tar helt enkelt !

Veterinären sa att jag får räkna med 4 veckor innan jag kan rida med sadel. Om jag lägger på ytterligare 2 veckor för att vara på den säkra sidan så kan jag alltså rida Sunnie med sadel runt den 10 september. 
Under tiden hon inte kan ridas med sadel kommer hennes arbete variera mellan skritt för hand, ridning barbacka och longering. Därför kommer hon i stort sett vara igång när jag kan börja rida henne. 
När jag börjat rida henne normalt så väntar jag med att hoppa ca 2 veckor och sen börjar vi först hoppa lite lågt i 2 veckor. Sen ska jag nog kunna rida och hoppa henne precis som vanligt. 


Så om allt går enligt planen så kommer vi tävla den 13 oktober i Nuntorp eller 14 oktober i Mariestad ! 
Behöver jag säga att jag längtar ? Bara att få sitta på Sunnies rygg igen kommer vara underbart !
Idag är det exakt 3 veckor sen jag red, snacka om ridabstinens !



Idag ska jag ta nya bilder på ärren så ni får se :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0