2012

Januari:

I slutet på 2011 började jag jobba på Hamngatan 4 i Lidköping och det gjorde jag även en bra bit in på 2012.


Den 5e januari var jag och Tompa på Karin Halléns begravning. Det värsta jag vart med om i hela mitt liv !


Sunnie skrittades då underlaget var okej mestadels.

Sunnie fick en fiende som stog på gården i några veckor, haha !


Sunnie blev också misstagen för en älg.


Min bilnyckel till min lilla röda Ford sprang iväg och det betydde slutet i våran relation. 

Jag gjorde mitt bästa köp, en Saab 9-5 2,3t !



Februari:

Jag var på besök hos läkaren i Lidköping och fick en remiss till Magnetröntgen.

Jag köpte nya tävlingsridbyxor från Mountain Horse.


Den 12e åkte vi och hämtade hem min lilla ponnyskrutt, Dennis !



Mars:

Jag var beroende av ett spel på mobilen som heter Draw Something, jag satt i timmar !

Jag, Tompa, Daniel, Sanna och Budda åkte upp till Örebro för att parta loss och fick en grym helg att minnas !

Sunnie fick skutta över ett litet kryss för första gången sen vintervilan.

Den 17e fick Dennis sällskap av en ponny i hans modell som skulle komma att vara hos oss ett tag :)


Den 23e var jag på magnetröntgen för min ljumske. Resultatet visade sen en tidigare (men ihopläkt) fraktur i blygdbenet och skador på några muskelfästen. Dessutom en omformad kota i ländryggen.


Sunnie började komma igång och var pigg och fräsch.


April:

Jag och Sunnie red bort till en granne och vi hopptränade tillsammans i hennes ridhus. Ett bra pass där jag fick en del nyttiga tips.

Den 15e åkte jag och Tompa med ett gäng till Karlstad för att se In Flames spela live. Det var grymt !


Jag fick ringa polisen för första gången då vi hade en snattare på jobbet.

Jag och min granne Emelie fick äntligen ett ryck och städade sadelkammaren, som blev jättefin !


Den 26e åkte jag och Sunnie på en Pay and Jump i Alingsås.
90cm - 0 fel.  1m - 4 fel. Jag var jättenöjd :)


Tompa fick pröva att klättra i en backe:




Maj:

Det var underbart sommarväder ute redan i början på maj och hästarna gick utan täcke i hagen.


Bilträffarna och streetracen började dra igång.


Vi byggde i ordning en liten padock bakom ladan.


Våran hund Stina smet iväg några timmar och folk som bor runt omkring Jonslund skrev upprört på Facebook att de sett en varg. Tyvärr, det var bara lilla Stina ;)


Den 20e tävlade vi i Partille.
1m - 4 fel.  1m - 8 fel. Inte nöjd med tävlingsdagen alls, Sunnie var spänd och jag red inte bra.


Vi var på bilträff på Skara Sommarland och passade på att bada och njuta av värmen. På kvällen var det blackrace.



Den 28e åkte Lilla My hem igen och Dennis blev ensam och ledsen utan henne..



Juni:

Den 2e juni var vi på tävling i Grästorp.
90cm - 0 fel.  95cm - 0+4 fel och våran första omhoppning. Jag var supernöjd, vi hade hittat flytet igen !


Jag och Sunnie var ute på en riktig långtur och red till mina gamla hemtrakter. Mysigt !

Den 9e var vi i Vänersborg och tävlade.
1m - 0+0 fel och en 3e placering !  1.05m - 19 fel. En bra tävling och 2 superbra rundor (trots resultatet i den andra klassen). Min och Sunnies andra placering tillsammans :)


Tompa lanserade sin hemsida och började hyra ut sin ljudanläggning !


Vi firade en regnig och kall midsommar i Smögen.



Juli:

Den 1a tävlade vi i Essunga.
95cm - 4 fel.  1m - ute.  Första klassen var bra, andra katastrof.

Vi firade ett nästan lika regnigt Jordgubbens Dag i Vara och vi hade trevligt :)

Blinningarna kom och gjorde livet jobbigt för hästarna.



Jag jobbade min sista dag på Hamngatan 4 och blev sen arbetslös. 

Duff fotades lite i sin fina sommarpäls.


Den 11e kom veterinären ut och opererade bort Sunnies inkar och nu väntade en lång vila för hennes del. Jag trodde jag skulle kunna rida henne en månad efter operationen, hon fick vila i ca 3.


Vi åkte till Liseberg med härliga vänner ! :)



Vi åkte med våra grannar i deras limo till Fallens Dagar och hade grymt kul !
Vi kom hem tidigt på morgonen och släppte ut hästarna tillsammans alla 3 :)


Jag njöt av kvällar med bilträffar varvat med hemmakvällar med bra vänner.

Den 30e var veterinären ute och plockade bort Sunnies stygn. 


Några dagar efter stygnen togs bort.

Sverige tog OS-silver i fälttävlan !




Augusti:

Jag skrittade Sunnie barbacka för första gången sen operationen, lycka !

Roffe drog sig ur OS då Casall fick ett balltramp.

Jag började jobba heltid med matlagning och restaurang på Jungatorps Wärdshus i Jung.

Jag började longera Sunnie för att hålla igång hennes muskler under vilan.

Vi åkte till Grästorp och medverkade i Grästorpsfestivalen.



Jag började få allvarliga problem med ryggvärk och drabbades av sömnlösa nätter flera veckor i sträck.


September:

Vi agerade byggjobbare.


Jag började jobba varannan helg och hatade det.

Hästarna började stå inne på natten.


Oktober:

Jag jobbade min sista dag på Jungatorps Wärdshus och blev arbetslös, igen..

Kollade på tävling i Essunga och agerade hästskötare åt en vän.

Jag började rida Sunnie med sadel efter 3 månaders vila.

Jag blev brunhårig igen efter en period som blond.


Vi var ute på många promenader, ibland med alla våra djur.


Jag var på besök hos Sanna och fick rida och hoppa 2 av hennes fina hästar.

Vi var på Oktoberfest på Kronan.

Hösten kom med stormfart och det regnade i stort sett varje dag.


November:

Jag åkte till Ullared och julshoppade.

Jag skrev färdigt en juridikuppgift så att jag kan få godkänt i den Juridiska Översiktskursen jag har läst.

Jag hämtade ut mina Tretornstövlar !


Vi var iväg på en helt awesome Halloweenfest hos en kompis !


Jag prövade akupunktur för att se om min rygg blev bättre. Det blev den inte..

Jag träffade en ny vän som jag kunde ha jätteroligt med :)

Höstdepressionen kom och slog mig stenhårt i magen.

Evelin gästbloggade här på bloggen.


Tompa gick med på att starta en träningstävling och hoppa 30cm på Sunnie. Tyvärr så blev den inställd pga för mycket snö. Så typiskt !



December:

Jag började vikariera på dagis.

I december har vi kört på party varje helg, med olika personer och på olika ställen. Kul :)


Bland annat var vi på Kronans Grand Finale.


Jag blev av med den nya vännen som jag kunde ha roligt med, tråkigt nog.

Jag var superdeprimerad fram till Julafton, då allt vände lite grand.

Jag fick ett skitsnyggt schabrak av min gudmor Johanna.


Sunnie fick komma ut på en skrittur.



Och nu taggar vi inför nyår som är imorgon och hoppas att nästa år kommer med nya möjligheter och nya tag !

2012 har vart ett rätt hästlöst år. I början på året var vi ute på några tävlingar men sen har Sunnie vilat i minst ett halvår pga sin operation. Men detta året har jag då kunnat prioritera vänner och familj och det har jag tyckt vart jätteroligt !
2013 är ett nytt år och då ska jag och Sunnie ut på tävlingsbanorna igen. Och tro mig, vi kommer bli farliga ;)




Kommentarer
Postat av: älskling

Det har vart ett riktigt bra år hjärtat :) men som du sejer mer tävling nästa år!:)

2012-12-30 @ 12:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0