Vintertid

Jag ska börja med att skriva att tävlingen i söndags blev inställd, tyvärr !
Jag som hade sett fram emot tävlingen, både för min egen och Tompas skull. Det hade vart kul att avsluta året med en låtsastävling så att de sista 6 månaderna av detta året inte känns helt bortkastade. Men det är väl bara att vänta till våren och köra på stenhårt då istället !
(Ganska skönt dock att vi slapp tävla i -20 minus igår.)

Nu är vi inne på december månad. Det gick fort !
Nu är det svinkallt ute och allt i stallet blir så mycket krångligare. Jag är verkligen ingen vintermänniska men detta året ska jag försöka att klaga mindre.

Huvudsaken är att ha på sig bra kläder när man är i stallet så man håller sig varm. Detta året har jag införskaffat en supervarm jacka från Everest som dessutom täcker rumpan och låren. Det gör stor skillnad kan jag lova ! Den är tillräckligt stor för att kunna knöka under några tröjor och det är skönt.

När det blir riktigt kallt ute och när jag rider tar jag även på mig termobyxor. Det är väldigt osmidigt och klumpigt och jag gillar det egentligen inte alls men det är värt det för att hålla värmen.

Nu skulle jag bara behöva köpa riktiga vinterkängor för att hålla det viktigaste varmt, fötterna. Särskillt vid ridning fryser jag om fötterna och är jag kall om fötterna fryser resten av kroppen automatiskt.
Inför förra vintern köpte jag vinterskor på en vanlig skokedja men dem gick sönder efter några användningar och höll inte värmen. Så vi får se om jag hittar något bättre.


Om en liten stund ska jag pälsa på mig och gå ut i stallet. Det ska mockas och donas och förhoppningsvis har inte vattnet i kranen frusit idag. Igår fick vi köra en nödlösning och linda kranen med en handduk och benlinda när vi lyckats tina upp vattnet i kranen så om jag har tur så ska det funka som det ska.
Dessutom kommer hovslagaren, Sunnie ska få nya skor och snösulor och Lilleman ska verkas. Duff har inte växt någonting sen förra verkningen så han slipper denna gången :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0