Hello

Nu har det vart ett omedvetet uppehåll här igen. Anledningen är helt enkelt att jag inte har hunnit med bloggen.

Mycket jobb och äntligen härligt väder så att jag kan börja sätta igång Sunnie ! :)


Idag var hon helt tossig, hoppade runt och blev rädd för allt, och några gånger höll hon på att få av mig.

Hon ska egentligen bara skrittas nu men idag hade hon sån överskottsenergi och var så otroligt spänd så jag travade henne en bit ändå. Och hör på detta: så fort vi började trava blev hon lugn och slappnade av jättefint ! När vi saktade av till skritt sen igen så var hon mycket lugnare och kändes mer nöjd.


Här om dagen så skrittade jag ut henne också. Då passade vi på att träna lite crossträning, alltså körde Tompa crossen bredvid oss när vi skrittade, och hon kunde gå på långa tyglar bredvid. Hur bra är inte det ?
För några månader sen blev hon livrädd så fort hon hörde ljudet av en cross. Duktig häst ♥

Jag hoppas på lika bra väder imorgon igen så att vi kan ta en långtur !





För övrigt så är jag jätteavundsjuk på alla som är i Scandinavium denna helgen. Jag vill också !! 
Aja, jag hade blivit jättefrustrerad över att inte kunna shoppa något, men ändå. Känslan man får när man är där, gemenskapen och stämningen. Den är oslagbar och nästa år SKA jag dit ! ;)





Så sant !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0