Jobba utomlands

Jag har alltid haft en dröm. Ända sen jag var liten.

Den drömmen är att jobba utomlands. Tyskland har alltid haft den största dragningskraften. Mycket häst, många toppryttare och massor av kunskap ! 
Antagligen en del fula metoder och undangömda hemligheter också men så är det väl tyvärr ofta bland de större ryttarna..





Min plan var att åka till Tyskland när jag gick ur gymnasiet. Jag skulle ha med mig min egna häst, jobba för någon känd ryttare och lära mig hur mycket som helst. Åka med på tävlingar varje helg och rida 8 hästar om dagen. 





Efter några år skulle jag åka hem till Sverige igen och starta eget företag med inridning/tillridning, uppfödning och tävling. Ett företag som jag skulle kunna livnära mig själv på.



Sen växte jag upp.

Jag insåg att den drömmen är i stort sett omöjlig. Det är väl ca 1 på miljonen som blir något riktigt stort internationellt inom ridsporten i Sverige. Nu pratar vi Roffe style alltså !


Chansen att hamna hos "rätt" toppryttare i Tyskland och få tillräckligt fria tyglar att kunna tävla mycket och många olika hästar kan man ju säga är omöjlig. Vilken toppryttare lämnar liksom över sina hästar så att hästskötaren kan få tävla ? Nej, just det.

Att sen få så bra kontakter och så bra rykte att klara att stå på egna ben när jag kommer tillbaka till Sverige igen är väl ännu mindre rimligt. 


Dessutom så träffade jag Tompa som jag vill spendera resten av mitt liv med. Ibland måste man prioritera vad man tycker är viktigast och det har jag gjort.





Nu har jag istället nya drömmar och planer !



Att jobba i Tyskland kommer alltid vara en dröm för mig. 
Vem vet, någon dag kanske det blir verklighet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0