2011

Januari:


Under hösten 2010 läste jag en kurs på Högskolan i Skövde. Den 8e januari skrev jag tentan och väntade sen spänt på resultatet. 




Sunnies ink hade blivit värre under hösten så jag var inställd på att kanske inte få tävla Sunnie något under 2011.


En som stog inackorderad i mitt stall hade misskött sig länge och jag fick nog. Från och med den 22e så fick hon en månad på sig att flytta ut sin häst.


Jag spelade in en film på mitt stall:





En gammal vän till mig dog i en bilolycka.


Sunnie skrittades till och från pga underlaget.





Februari:


Jag fick reda på resultatet på tentan och tyvärr så fick jag inte godkänt.


Underlaget var kasst och det snöade till och från hela tiden så det blev knappt någon ridning.


Sanna tog lite fina bilder på hästarna.





Inackorderingen flyttade sin häst och det står nu bara 2 hästar i stallet.




Frank, hästen som stog inackorderad, och Duff.


Jag fick en ny bil, en röd liten Ford Fiesta, som jag bara körde på några gånger innan den började läcka olja och blev stående.


Jag hade inget jobb och ingen inkomst vilket ledde till att jag hade svårt att betala för hästarna. Mormor och morfar skjöt till pengar ibland och det är jag så otroligt tacksam över !


Det var första gången på 4 år som jag inte åkte till Göteborg Horse Show.





Mars:


Jag pluggade som en idiot för att den 5e maj skriva omtentan.


Snön smälte bort och jag kunde börja skritta Sunnie ordentligt. Fick också några fina bilder på första skritturen.








Gick med i arbetsförmedlingen.


April:


Jag skrev att jag ville ha De Nirostöveln, och se vad som hände några månader senare ;)





Vi fick bredband i huset och det blev mycket lättare att uppdatera bloggen.


Jag red Hiawatha lite åt Johanna.





Jag fick jobb på Hallbergs Plantskola och skulle börja jobba i Maj.


Jag fick reda på att jag fick godkänt på omtentan !


Duff fällde sin vinterpäls ;)





Jag och Emelie gjorde en uteplats utanför stallet.





Jag började ge Sunnie nyponpulver för att få bort inken.





Jag började jobba med Måsas Titius igen, efter ett långt vinteruppehåll.





Och Kaisa.





Maj:


Jag började jobba på Hallbergs Plantskola, 46 timmar i veckan, och hade inte mycket tid över till annat.





Jag hoppade Sunnie lite lågt för första gången efter vintern.


Alla bilträffar och streetrace drog igång så helgerna var fullspäckade med bilar.


Juni:


Jag blev blond.


Den 13 juni fyllde Sunnie 7 år !


Sunnie var väldigt ombytlig i humöret och gick superbra ena dagen och mindra bra nästa.








Hästarna började gå ute på nätterna.


Sunnies ink började minska så smått.


Juli:


Många folk som fyllde år så vi fikade överallt hela tiden !


Sunnie fick mugg och skrittades bara.


Jag blev sjukskriven för whiplash i 2 veckor pga en olycka på jobbet.


Jag fick shoppat en del nya saker till Sunnie.








Vi var på Borås djurpark.





Augusti:


Vi låg på stranden och njöt utav de få dagarna det var soligt och varmt.


Jag började jobba igen.


Jag fyllde 20 år och firade hela den helgen i Göteborg på Liseberg, hotell och universeum med världens bästa pojkvän ♥


Många besök på Vårdcentralen med konstiga smärtor lite varstans i kroppen.


Titius blev såld.





September:


Jag och Sunnie började hårdträna inför tävlingarna.








Sunnie fick ett nytt täcke.





Jag började få ont i ljumsken.


Hösten började kännas i luften.





Jag kunde inte rida pga jumskeln och fick därför motionera Sunnie med cykel.





Jag beställde De Nirostövlarna !


Oktober:


Jag hoppade några hoppträningar med Sunnie och vi hade en känsla som var helt underbar !





Licenserna för tävling höjdes.


Jag och Sunnie träffade en kompis i skogen.





Första tävlingen för året, en Clear Round i Essunga. 90cm felfritt, 1m 4 fel.





Första lokala för året i Falköping och med en ännu bättre känsla än förra gången. 1m 4 fel, 1m 8 fel.




Sunnie fick ännu lite nya saker.





Världens bästa pojkvän hjälpte till mycket i stallet för att jag skulle hinna rida innan det blev mörkt.





November:


Det blev mörkt halv 5 och eftersom jag slutade jobbet kl 4 så fick jag rida i mörkret. Inga problem !


Halloweenparty med härliga människor.


Tävling i Mariestad, 90 CR 0 fel, 1m 4 fel. Bra känsla i första klassen, snurrig runda i andra klassen.





Jag och Sunnie blev jagade av en älg.


Sista tävlingen för året i Uddevalla. 1m 0 fel+ ute. (felbedömning av klubben) 1.05m debut 0 fel+8fel och en 6e plats. Bra känsla på vissa språng men inte helt nöjd pga ett stopp. Jag blev psykad av tävlingsarrangören och tappade fokus.








December:


Jag beställde 2 supersnygga schabrak från Tophorse.se.








Karin Hallén dog i en bilolycka. Jag saknar dig älskade vän ♥





Bloggen fick ett nytt utseende.


De Nirostövlarna kom till Skara Hästsport men tyvärr så var det med röda detaljer så jag fick beställa om.


Jag fick hem de fina schabraken.


Jag jobbade sista dagen på Hallbergs Plantskola.


Jag åkte till vårdcentralen för min jumske igen och ultraljudsbehandlade några gånger innan jag fick en tid i Lidköping den 19 januari 2012.


Stallet julpyntades och vi förberedde oss inför julen.





Vi åkte och kollade på ett stall men bestämde oss för att det inte var något för oss.


Jag beställde en livstids licens till Sunnie.


SRF kom förtydligade sin regel om att man inte får rida med loggor större än 3cm2. 





Sen frös de den tilll 2014 !


Jag och Sanna fick några fina bilder på oss och hästarna.





Bästa avslutet på året, jag fick hem mina De Nirostövlar och fick dessutom kompensation från Skara Hästsport för att det tog så lång tid.


Avslutade året med världens bästa nyår med underbara människor !







Ja, det var mitt 2011. 

Det har hänt så mycket samtidigt som det inte har hänt någonting ! Jag kan konstatera att jag måste bli bättre på att ta kort i alla fall ;)




Kommentarer
Postat av: Rebecka

Bra resume och jättefin häst du har! :)

2012-01-04 @ 23:41:57
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0