Dagens ridpass

Inne från ridturen. 

Jag skrittade Sunnie i åkerkanten och hon var fin idag. Samarbetsvillig och positiv, det gillar vi !
Jag började passet med att skritta på långa tyglar. Sen fick hon gå i en "normal" form när jag gjorde halter och övergångar. Hon var stadig i formen och hade all fokus på mig. 

Sen plockade jag upp henne i formen och satte lite mer tryck i skritten. Utifrån det så red vi några öppnor och det gjorde hon bra.

Efter det fick hon gå i en lång och låg form och jag hade fokus på att hon skulle ta stöd på bettet, vilket hon kan ha lite problem med i den låga formen, och bitvis fick jag det stödet jag önskade.


Nu ska jag börja skriva på ett inlägg. Tyvärr så tror jag inte att jag hinner färdigt med det idag för om en stund så åker vi in till Vara för att umgås med Sanna och Daniel :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0