Dagens ridpass

Både jag och Sunnie var trötta under dagens ridpass så det blev inte så krävande. Vi mest lekte runt lite och hoppade de små hindren. 

Jag red på lite längre tyglar än vanligt för att låta henne taxera så mycket som möjligt själv och lät henne gå i sitt för dagen lunkande tempo i galoppen. Tack vare att hon var så lugn idag så gjorde hon inte så stor sak av hindren utan hoppade dem i sitt lugna tempo utan att ta fart i anridningen och då blev sprången så mycket bättre ! Hon hoppade runda och fina språng och jag kunde koncentrera mig på min sits över hindren. 

På slutet höjde jag räcket till ca 80 cm och när hon gjorde det lika bra så travade jag av henne och skrittade hem. Duktig häst !


Nu ska jag spendera lite tid med min pojkvän som jag knappt aldrig träffar längre.



Och just det, jag fick inte tvättat min älskling till bil idag heller så det får vänta tills på torsdag när jag är ledig igen helt enkelt.

God natt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0