Hello

Gud vad skönt det är att vara ledig ! Jag har spenderat en stor del av dagen åt att bara slappa.

Men jag krattade i ordning utanför stallet efter vinterns hösilagespill och så städade jag upp i stallet. Mockade gjorde jag självklart också.
De små ponniesarna fick nytt vatten och så drog jag av lite vinterpäls från Lillan. Imorgon ska de båda bli ordentligt borstade, förhoppningsvis försvinner det mesta av pälsen så att de slipper gå med 20 lager päls i sommarvärmen. 

Sunnie fick en promenad för hand i ca 40 minuter. Eftersom hon ändå bara skulle skrittas idag passade det ju bra eftersom jag ju om 2 veckor ska ha slimmat till mig lite ;)
Hon fick också stå och beta en stund så att hon får vänja magen lite vid gräs. Snart är det dags att släppa dem på bete. Gräset ska få växa till sig lite mer först och så ska de avmaskas och sen är det hello sovmorgon för min del :)




Jag är ledig imorgon med. Då ska jag försöka få lite färg och så ska jag mocka vindskjulet. Det kanske är dags att måla det sista i stallet också ? Ja, det får vi se imorgon.


Dags för serier, New Girl är det som gäller just nu.
God natt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0