Smyghelg

Ja, som rubriken säger så har jag och Tompa smygit in på helgen redan idag med lite shopping på dagen och nu under kvällen grillning i vår nya grill. Supermysigt !
Något som är mindre mysigt är att jag imorgon ska upp och jobba ett ganska långt pass. Jag är inställd på helg nu ju ! Jaja. det är väl bara att tagga om imorgon kl 16.30 när jag sitter i bilen hem från jobbet. 
 
 
Sunnie reds lite hårdare på grusvägen idag och till min förvåning så var hon riktigt fin. Redan från början var hon ärligt framme för skänkeln och hade bra framåtbjudning. Dock så var hon tvungen att visa sig lite tuff med en bakutspark när hon inte riktigt höll med mig men så länge hon sansar sig och lyssnar på mig direkt efter så är det okej.
 
Det märks för övrigt att Sunnie börjar stärka sig och sätta muskler nu. I galoppen är hon lite stark och jag som blir låst i handen stundvis måste verkligen tänka på att inte hålla kvar i henne efter halvhalterna. Eftersom vi har tränat mest på hennes mellangalopp så är det också där hon är starkast just nu och gärna vill gå ifrån mig. Då gäller det att vara konsekvent i träningen och kunna sitta upp ordentligt och samla henne med sitsen och inte bara handen.
Traven flöt på bra men där är hon lite tvärtemot vad hon är i galoppen och vill inte riktigt ta stöd på bettet, så det är något vi får jobba vidare på. 
En nöjd ryttare på en nöjd och glad häst, såna ridpass måste man ju bara älska !
 
Imorgon får Sunnie vila och på kvällen så är det grillfest hemma hos mig och Tompa. Kul är bara förnamnet och jag ser verkligen fram emot det. Men vänta er inte så mycket uppdatering ;)
 
 
 
 
Nu ska jag spendera en sista timme med Tompa innan jag ska sova för att orka upp imorgon. 
God natt !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0