Gårdagens och dagens ridpass

Igår red jag igenom Sunnie i padocken.
 
Vi började med att jobba mycket i skritten, såsom skänkelvikning på volt och öppna.
Sen travade jag igång henne och tänkte på att inte rida på henne så som jag brukar. Det var någonting jag behövde göra när hon hade lite kortare steg men nu när jag har fått fram lite större gångarter på henne så har jag liksom glömt att lugna ner framåtdrivningen. Så nu jobbar vi på att hon ska samlas mer och så ska hon gå i ett lugnare tempo så att hon kommer till arbete. 
 
I galoppen igår var hon superfin och såna dagar skulle jag kunna sitta och jobba henne i evigheter ! Hon var mjuk och fin och lätt att samla. Jag kunde rida med lite hand och ändå gick hon inte ifrån mig. Hon gjorde fina byten, bra förvända galopper och samlade sig på volter som nästan var mindre än 10 meter. Så igår fick vi ett riktigt lyckat ridpass. 
 
 
Idag red jag henne på förmiddagen och trots rätt så mycket blinningar så överlevde vi. Sunnie fick dessutom ha ett flugtäcke över sadeln som skyddade lite mot odjuren. Vi red ett rätt så kravlöst pass i skogen för att spara på henne tills på söndag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0