Resultat Mariestad 10/8

Vi åkte hemifrån kvart i tio och det var kvavt ute.
När vi kom fram visade det sig att det var mer än 2 timmar kvar tills jag skulle starta så dom var inte så snabba. Det var bara att sätta sig och vänta, vilket jag i och för sig tycker är kul för då kunde vi kolla på några ekipage. 
 
Till slut gick vi banan och underlaget var lite djupt. Banan var roligare än dom flesta lokalas långsida-snett igenom-långsida med en del linjer med relaterade avstånd. 
Vi tog ut Sunnie och jag började rida fram henne. Hon kändes inte riktigt som vanligt, lite seg och tung i handen. Jag försökte rida igenom det med mycket övergångar och lösgörande arbete men lyckades inte riktigt. 
På framhoppningen var det kaos, ingen ryttare hade koll på någonting. Det var våran sämsta framhoppning på ett bra tag. Dessutom ropade dom in på framhoppningen så tidigt, även om jag gick in flera ekipage efter vad jag egentligen skulle gjort så fick jag ändå vänta nästan 10 ekipage innan det var våran tur att starta. 
 
Inne på banan var hon lite trött och lyssnade inte fram ordentligt. Det gjorde att avstånden inte stämde och jag fick inte till den där bra ridningen. Vi kom ändå till omhoppning och bara för att jag klantade mig och tog för mycket i henne till sista hindret, som var kombinationen, så rev hon insprånget. Annars hade vi blivit 11e placerade. 
Resultat 1.05m: 0+4 fel och 21 av 43.
 
 



Det var en lång väntan mellan klasserna, vad som tog så lång tid vet jag inte. När vi gick banan så öppnade sig himlen och regnet verkligen vräkte ner. Ingen höjdare men bara att tagga till start ändå. När vi väl startade så tror jag knappt att det duggregnade.
Jag red fram mycket mindre till denna klassen och hon kändes bättre. På framhoppningen fick vi till några bra språng och denna gången hade vi tajmat in så att vi kom direkt från framhoppningen in på banan. 
 
Nu hade Sunnie bättre bjudning och jag kunde då komma till ridning. Hela rundan var bra, en del bättre än bra och så går vi och river sista hindret och jag vet faktiskt inte varför. Vi kom liiite nära men jag tyckte att hon hoppade upp sig bra och jag var verkligen beredd på att gasa på till omhoppning men så faller det översta planket och vi får nöja oss med 4 fel. Ingen dålig runda alls, men jag var ändå grymt besviken att vi rev det, till synes utan anledning.
Resultat 1.10m: 4 fel och 14 av 33.
 
 



4 fel i våran andra lokala 1.10 är absolut inget att vara besviken på, det är riktigt bra enligt mig ! Men jag är så trött på att alltid ligga precis utanför placeringarna ! Därför ska jag träna hårt till nästa tävling, som är i Gråbo om 3 veckor, och då hoppas jag på snäppet bättre ridning. För det är ju bara jag som kan påverka min häst och rider jag då bättre så borde ju resultatet bli bättre, right ?
 
Sen så har vi bara vart ute på 4 lokala tävlingar i år, 4 förra våren och under förra hösten och vintern så vilade hon i nästan ett halvår sammanlagt. Så egentligen ska jag inte ha så höga förväntningar och borde egentligen sänka pressen på oss lite. Vi har ju roligt när vi är iväg och tävlar och det är huvudsaken. Resultaten kommer när dom kommer, även om det är surt att vänta.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0