Resumé från 2013

Januari:
 
Jag och Tompa fick nycklarna till huset och började flytta in våra saker !
 
 
 
 
Mitt i flytten blev jag deprimerad och var jättenere en period.
 
Jag började jobba på dagis 2 dagar i veckan.
 
Mina smärtor började öka i styrka och jag blev dessutom diagnostiserad med skolios.
 
Jag var överlycklig att det inte låg någon snö på marken så att jag kunde rida.
 
 
Februari:
 
1a februari flyttade jag och Tompa in i huset i Lekåsa och det är nog en utav de bästa dagarna i mitt liv !
 
 
 
 
Jag var sjuk minst en dag i veckan.
 
Det snöade igen så Sunnies ridning pausades.
 
Den bästa meningen under 2013: "2012: Hästar finns inte, 2013: Hästar finns i allt".
 
 
Mars:
 
Tompas kusin prövade att rida Sunnie och det gick över förväntan !
 
 
 
 
Vi hade våran inflyttningsfest och den var väldigt lyckad !
 
Under mars månad blev det en hel del party.
 
Jag tog ut veterinären för att Dennis och Duff kliade sig.
 
Jag åkte till Ullared med Emelie och hennes syskon och fick med mig alldeles för mycket saker hem.
 
Sunnie började komma igång ordentligt.
 
 
 
 
Vi åkte till Elmia två gånger på en dag.
 
 
April:
 
Jag inledde månaden glad och började träna massor.
 
Turbon gick sönder på min bil.
 
 
 
 
Vi lagade turbon på min bil.
 
Jag och Tompa blev faddrar till Elina.
 
 
Maj:
 
Bilträffarna började komma igång.
 
Jag började jobba med Salsa och Obama.
 
Jag och Sunnie startade årets första tävling med helt godkänt resultat.
 
 
 
 
Jag tappade min motivering till träning efter all sjukdom.
 
 
Juni:
 
Ett gäng av våra vänner åkte till Liseberg en heldag och hade superkul !
 
Jag blev av med min bästa vän och lärde mig att människor inte alltid är dom man tror.
 
Jag åkte med en bekant till mamma och provred hästar.
 
Vi stötte på lösa elefanter i Skara.
 
 
 
 
Vi firade en halvtaskig midsommar med nära vänner.
 
 
Juli:
 
Vi tävlade i Essunga och det gick lika dåligt, om inte dåligare, än vanligt.
 
Jag och Tompa åkte till Marstrand över en kväll och hade det supermysigt ♥
 
 
 
 
Vi startade en träningstävling och hoppade 1m felfritt och 1.10m med 4 fel. Så stolt !
 
Jag och Emelie fräschade upp hinderparken hos Johanna.
 
Jag och Tompa firade 5 år tillsammans i Stockholm ♥
 
 
 
 
Jag stekte mycket på stranden och fick mer färg än jag någonsin haft.
 
Vi spenderade en natt hos Anders i Mollösund.
 
 
 
 
Jag åkte till Trollhättan och tränade med Sunnie för en gammal vän, Martina.
 
Jag köpte en ny transport !
 
 
 
 
 
Augusti:
 
Vi tävlade i Grästorp, startade 1m och debuterade 1.10m och vi gjorde utan tvekan våra två bästa rundor någonsin !
 
 
 
 
Jag avslutade min semester och började jobba två dagar/vecka igen.
 
Vi tävlade i Mariestad med godkänt resultat och återigen precis utanför placering.
 
 
 
 
Jag fyllde 22 år.
 
Jag fick en Samsung Galaxy s4 i födelsedagspresent av pappa, det var välbehövligt !
 
Vi åkte på en jättemysig helgtrip till kusten med hela släkten.
 
 
September:
 
Jag och Sunnie vann våran första tävling i Gråbo. Så underbart ! ♥
 
 
 
 
Jag började läsa upp min matte i Lidköping.
 
Vi tävlade i Floby med blandat resultat och jag kan vara så otroligt korkad ibland !
 
Vi tävlade i Trollhättan och flög av i ena klassen och blev placerad i den andra. Där du ;)
 
 
 
 
Oktober:
 
Vi tävlade i Falköping och jag konstaterade att jag och Sunnie hade tappat vårt flyt. Doch hoppade hon supersprång i andra klassen.
 
 
 
 
Vi åkte till Ullared ännu en gång och blev klara med julklappsshoppingen den 10 oktober. Slå det om ni kan !
 
Årets sista tävling blev i Essunga och det gick bara dåligt.
 
 
November:
 
Jag åkte med Evelin och provred hennes nuvarande fina häst.
 
Jag fick sålt min gamla transport.
 
Vi köpte skinnsäten till min bil och den blev som ny !
 
Vi åkte med Sunnie till Essungas ridhus för att hoppa och avsluta året lite bättre.
 
 
 
 
Vi fick en snöstorm häromkring, vilket jag inte alls uppskattade då vi hade snö i hela stallet.
 
 
December:
 
Vi gav värmekabel i hästarnas vattenkar en chans men eftersom det knappt har vart minusgrader denna vintern så vet vi inte om det funkar.
 
Jag hade en jättemysig jul med släkten.
 
Jag och Tompa fick äntligen tid till lite hemmamys.
 
 
 
 
Vi festade hemma hos Tompas bror och körde sen på utgång i Lidköping.
 
Detta året fick jag tag på en nyårsklänning till nyår.
 
Bränslepumpen gick sönder på min bil men förhoppningsvis hinner vi laga det innan det nya året.
 
 
Idag är det nyår. GOTT NYTT ÅR !!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0