Slutspurten

Nu börjar vi närma oss slutspurten på detta året. Jag kan inte förstå att det inte ens är en vecka kvar till julafton, denna hösten har verkligen gått snabbt ! Dessutom har den vart ganska så stressfri, jag och Tompa var klara med julklapparna redan i mitten av oktober så vi har sluppit den där julhysterin, tack och lov..
 
Min bil gick igenom ombesiktningen förra veckan, jag jobbade min sista dag innan jul igår och idag ska jag bara till dagis för att äta jullunch med barnen. 
Jag fick med hjälp av Tompa och min halvsyster upp hästarnas hage så som jag ville ha den i helgen så nu är den huvudvärken över. Att byggarna fortfarande kör skyttetrafik in och ut ur hagen för att slänga bräder på eldningshögen struntar jag faktiskt i nu när hagen är klar. Hästarna håller sig undan så fort traktorn närmar sig i alla fall. 
 
Tyvärr så hann jag inte rida Sunnie i helgen då hagbygget tog mycket längre tid än planerat. Men idag däremot ska hon skrittas och travas i eftermiddag. Stallet ska mockas och fixas i ordning och sen åker jag vidare för att läsa läxor med min elev. 
Imorse tog jag mig tid till att fräscha upp Dennis och Duff lite grann. Dom såg ut som riktiga lergrisar båda två så Dennis blev borstad och friserad och Duff blev borstad. Tanken var att även Duff skulle bli snygg i håret men både han och Sunnie var så otåliga på att få komma ut så jag får ta det någon annan dag istället :)
 
Nu ska jag byta om och göra mig fin för mina dagisbarn och sen kör jag igång dagen på riktigt !
 
 
 
Min snygging !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vilken fin bild!

2013-12-19 @ 18:59:58
URL: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0