Dagens skrittpass

Det var strålande sol under hela tiden vi var i stallet, så underbart ! Dock var det runt -4 minus och blåste kallt så jag fick inte riktigt den där underbara vårkänslan. 
 
Sunnie skötte sig fint idag och var väldigt lugn överlag, fast vid ett tillfälle kändes det som att sitta på en tickande bomb.
En granne släpade sly till en dunge bredvid grusvägen och Sunnie såg inte vad det var utan hörde bara att något rörde sig där inne i dungen. Jag kände hur hennes hjärta bultade och hon var så spänd, tills hon inte vågade stå kvar längre och snurrade runt och ville hem. Det som är skönt med Sunnie är att i det tillfället så är hon ändå inte svår att kontrollera, trots att hon är rädd. Hon sticker inte utan vänder bara runt och visar att hon vill därifrån men hon är inte svår att hålla utan studsar mest på stället. Så det är bara att klappa henne på halsen och prata med henne så håller hon sig i skinnet och jag kan aldrig hålla mig för skratt när hon beter sig så. Underbara häst ♥
 
Sen var det någon stubbe som var farlig och lite sådär men annars var hon samarbetsvillig och tyckte det var kul att komma ut igen.
 
 
Nu väntar vi på att besöket ska dyka upp och sen kan vi förhoppningsvis komma i säng riktigt tidigt ikväll. Gissa vem som absolut inte känner för att jobba 8-17 imorgon ? -.-
 
 
Sunnie som 3-åring.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0