Lastträning

Kan vi inte bara glömma att den 24/1 -2013 någonsin fanns ? Om en stund ska jag gå och lägga mig och försöka glömma den här dagen.
 
Jag tänkte i alla fall blanda in lite häst i det hela nu, det var ett tag sen.
Imorse när vi hämtat hösilage så stog transporten utanför stallet när jag släppte ut hästarna så jag passade på att lastträna lite smått. Tyvärr kunde jag inte lasta hästarna helt då mellanväggen ligger på golvet i transporten men de kunde gå upp på baklämmen och ha huvudet innanför. 
 
Dennis skötte sig utmärkt, han har aldrig vart krånglig att lasta.
Sunnie, som är mest transportvan, var lite fjantig och ville först inte gå in med huvudet men efter en stund slappnade hon av lite och nosade även inne i transporten.
Duff tyckte att det var lite läskigt men han gick upp på lämmen med en gång och vågade efter en liten stund sticka in huvudet och kika. Det var ett bra bevis på att han faktiskt litar på mig, när vi lastade honom när vi hämtade Duff och Frank så fick vi knappt på honom på transporten. Jättekul med framsteg !
 
 
När vi hämtade Duff ville han inte alls gå på, det syns på hela hans kroppspråk.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0