Söndag

Först ska jag börja med att säga att hoppningen igår inte gick jättebra. Sunnie hoppade några fina språng men var inte riktigt med mig. Vi får ladda om och hoppa bättre nästa gång !
Idag ska hon gå ett lättare trimpass igen.
 
Efter hoppningen igår åkte jag med en bekant till mamma och hjälpte henne att provrida en väldigt charmig varmblodsvalack. Han var inte riden så länge och inte det senaste halvåret så när jag satt upp var han spänd. Efter några varv i hagen lugnade han dock ner sig men tyvärr var han lite för outbildad för att vara intressant för mammas bekant. Jag däremot blev lite kär av hans charm och hade gärna tagit med honom hem. Men jag har ju inte plats eller råd med fyra hästar.
 
Igår kväll var vi och kollade på lagligt Streetrace i Skara och när vi skulle åka hem hände en minst sagt ovanlig grej. Men det får ett eget inlägg lite senare.
 
Nu ska jag åka bort till Johannas stall och jobba med unghästarna. Det kommer några ordentliga skurar emellanåt men det är väl bara att stå ut. Nu måste dom bli inridna !
I eftermiddag är det kalas och någon gång under dagen ska vi hinna laga mammas däck. 
 
 
 
Måsas Obama.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0