Ledig

Vad roligt att se att statistiken börjar stiga nu i takt med bättre uppdatering. Kul att ni kikar in :)
 
Onsdag idag och jag är ledig ! Dessutom är jag ledig i 2 veckor framöver. Inte jättebra för plånboken men skönt för psyket.
 
Jag startade upp morgonen med att städa och röja runt här hemma. Inte för att det är stökigt men det är tvätt som ska göras och jag håller dessutom på att tvätta schabrak och benskydd. Och så fäller ju Stina något otroligt så dammsugaren fick åka fram och dra runt ett par varv. 
 
Sunnie reds på grusvägen igår och hon kändes super. Hon hade fin energi och jobbade på riktigt bra, såna pass är roliga. Kombinationen av varmare väder och hårdare ridpass gör så att hon blir lite svettigare under ridpassen. Egentligen skulle jag vilja raka av henne vinterpälsen men det sätter pälsfällningen ur rubbning och det vill jag inte. Jag får helt enkelt vara tålmodig och borsta bort så mycket vinterpäls jag kan under tiden.
 
Nu ska jag kolla på de senaste avsnitten av Ponnyakuten och sen ska jag fortsätta städningen. Stallet åker jag till i eftermiddag och då ska jag låna med en kratta av mamma så att jag kan kratta våran gräsmatta ikväll. Här är det ordning och reda ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0