Shape Up !

Nu är jag mätt och belåten och sitter i soffan. Vi fortsatte helgens onyttigheter genom att äta på McDonalds, eller Donken som vi lantisar kallar det ;) 
 
Hästarna har kommit in och har även dom fått kvällsmat. Det är synd att det är så kyligt på nätterna, annars hade jag gärna velat ha Sunnie utan täcke så hon får lufta pälsen lite. Men det får väl vänta några veckor till.
 
Apropå onyttigheter så har jag nu börjat använda min Shape Up-app igen. För er som inte vet vad det är för något så är det en app där du skriver in hur mycket och vad för mat du äter under en dag och även hur mycket du tränar och rör på dig. Det hjälper dig att hålla koll på vad du stoppar i dig och jag själv tycker det är jättenyttigt att få ett wake up call. För man äter oftast mycket mer än man tror.. 
Nu finns det även en smart funktion där du kan scanna in streckkoden på en produkt, vi säger tex mjölk, och när du sen skriver in hur mycket mjölk du druckit visar den hur många kalorier du fått i dig. Det är supersmidigt och går snabbt och lätt ! Ett tips till er som vill leva lite mer sunt :)
 
Det är fortfarande en stund kvar till Johan Falk börjar så jag tänkte fördriva tiden med att kolla på Geordie Shore, ett otroligt iq-befriat program som sänds på MTV. 
Ha det bra sålänge !
 
 
 
Jag och Hiawatha. Den hästen saknar jag !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0