5 november

Denna dagen började kasst och efter det har mitt humör vart i botten hela dagen.
 
När jag kom till stallet och skulle släppa ut hästarna så hade byggarna som bygger om grannens hus lagt virke på hagtråden (och dessutom på ett ställe dom inte fick slänga skiten på) så jag fick ställa mig och lyfta bort det jag kunde för hand så att i alla fall strömmen skulle ledas. Jag fick ut hästarna till slut och strömmen gick som den skulle. Utan ström så smiter ju min lilla Bengan direkt så det är mycket viktigt att den funkar som det ska !
 
 
 
När jag sen kom hem så hade internet lagt av så jag pillade med det i en evighet innan jag fick igång det. Då satte jag mig och sökte jobb och letade gårdar till uthyres. 
Efter en natt med dålig sömn så sov jag en stund på lunch innan jag åkte bort till stallet. Där skrittade jag ut Sunnie barbacka en stund. Det var ju meningen att hon skulle ha en lugn period i ca 2 veckor nu efter sista tävlingen men inte riktigt såhär lugnt som hon har gått. Jag skrittar henne bara för tillfället då båda hennes bakskor är lösa och jag fortfarande förhandlar med hovslagaren om när han kan komma ut. Förhoppningsvis på fredag och efter det ska hon ridas som vanligt igen innan hon får vila helt i några veckor i vinter.
 
När Tompa kom till stallet och skulle hjälpa mig att göra vattnet så visade det sig att byggarna hade grävt av en ledning till vattenpumpen så att vi endast kunde fylla en vattenhink innan vattnet försvann helt. Då fick vi fixa vatten på annat håll för en vattenhink räcker ju inte på 3 hästar.
Nu är jag hemma igen och hoppas att jag klarar mig utan mer krångel och klanterier för dagen. 
 
Imorgon ska jag först på möte i Nossebro på förmiddagen och sen ska jag på lunchdate med en gammal skolkompis. Vi ska luncha och leta igenom alla hästannonser på Hästnet för att se om vi hittar någon framtida kompis. Om det är hon eller jag som ska ha ny häst, det får ni lista ut ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0