Ännu en tävling i år !

Just nu är jag väldigt glad !
Jag trodde att helgens starter i Falköping skulle bli dom sista starterna i år för mig och Sunnie. Egentligen hade jag velat gå ner någon klass på våran sista tävling så att Sunnie får känna att det är lätt och roligt. Och så hade det ju vart roligt att avsluta med bättre resultat än vad vi fick i Falköping, även om känslan var bra i sista klassen. 
 
Då kom jag på att vi fick tillbaka startavgiften när vi blev 8e placerade på TFRK´s tävlingar och därmed kan starta en sista start när TSR har sina tävlingar på Essungas ridklubb om två veckor. När jag gick in och skulle anmäla så märkte jag att jag fick klubbrabatt eftersom jag är medlem i och tävlar för Trollhättans Sportryttare, vilket betydde att jag kunde anmäla till två klasser. 
Så nu är jag och Sunnie anmälda till 95cm och 1m i Essunga den 26/10. Det känns bra att avsluta med en lägre klass då vi pressat 1.10 några gånger i höst och faktiskt gjort det riktigt bra ! Nu ska vi åka och ha roligt och känna att det är lätt. 
 
Oftast så brukar det inte gå så bra när vi tävlar i Essunga, men den här gången är det ju min hemmaklubb som anordnar tävlingen så jag och Sunnie har kommit överrens om att ändra inställning och göra bra ifrån oss ;) 
Detta blir våran sista tävling för i år och jag hoppas att vi kan avsluta våran säsong med flaggan i topp !
 
 
 
Bild från tävling i Essunga i somras.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0