Saker jag inte klarar mig utan

 
- Manborste.
Superbra och skonsam mot manen/svansen. 
 
 
 


- Ikeapåse.
Finns det något bättre att packa hö eller andra saker i ? Denna påse är nog en internationell have-to-have i alla stall !
 
 
 
- Mountain Horse stålhätteskor.
Såna här har jag sprungit runt i så länge jag kan minnas. Jag köpte ett par när jag flyttade till Kungsbacka och under mitt sista år blev dom snodda. Det paret jag har nu har det vart hål i i två år så det läcker in vatten och lera nu under hösten men jag plaskar runt i dessa ändå. Ett måste vid hantering av unghästar !
 
 
 
- Vattenhink i plast.
Smidig att bära vatten i. Tyvärr så går dom sönder lätt på vintern.
 
 
 
- Skrittäcke med reflex. 
Jag rider nästan alltid med det här på hösten. Det syns bra och det känns som att risken att jägarna tror att Sunnie är en älg blir mindre. 
 
 
 
- Senskydd.
Om vi inte bara ska ut och skritta så rider jag alltid med senskydd. Jag har likadana senskydd som på bilden fast svarta, dom har jag ridit med varje dag i 6 år och dom är fortfarande hela. Det kallas kvalitét !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0